Poznaliśmy 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce | Ranking "Pulsu Biznesu"
Poznaliśmy 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce | Ranking "Pulsu Biznesu"
Redakcja „Pulsu Biznesu”, jedynego w Polsce medium skoncentrowanego w 100 proc. na tematyce biznesowej, już po raz 14. ogłosiła wyniki rankingu 100 Kobiet Biznesu, przygotowanego przez Dun&Bradstreet. Nagrodzone zostały kobiety, które zarządzają najbardziej dynamicznie rozwijającymi się firmami w Polsce. Ponadto, podczas uroczystej gali w Warszawie, ogłoszono laureatki plebiscytu czytelników „Pulsu Biznesu” w kategoriach Kobieta Biznesu 2024 oraz Kobieta Biznesu 2024: działalność społeczna.
Milion właścicielek i prezesek w Polsce
Redakcja „Pulsu Biznesu” dostrzega i docenia rosnącą rolę kobiet w zarządzaniu przedsiębiorstwami w Polsce. Z analizy Dun&Bradstreet, autora rankingu, wynika, że już około 1/5 firm w Polsce jest prowadzona przez kobiety, co oznacza ponad milion właścicielek i prezesek. Ich wpływ na gospodarkę jest ogromny, dlatego w celu promowania przedsiębiorczości kobiet „Puls Biznesu” już od 14 lat organizuje ranking 100 Kobiet Biznesu oraz plebiscyt czytelników.
Wyniki rankingu 100 Kobiet Biznesu
Ranking tworzy setka kobiet, które zarządzają firmami o największej dynamice sprzedaży i zysku. Proces wyboru laureatek przebiegał w kilku etapach. W pierwszym, spośród niemal czterech milionów firm w Polsce, Dun&Bradstreet wytypował te zarządzane co najmniej dwa lata przez kobiety. W drugim etapie, wykorzystując know-how i sprawozdania finansowe wytypowane zostały przedsiębiorstwa, które w ostatnich dwóch latach obrachunkowych wykazały się dodatnią dynamiką przychodów i zysków oraz miały dodatni wynik finansowy i terminowo wywiązywały się z obowiązku publikacji danych finansowych lub przesłały swoje wyniki do organizatora. Finalnie w zestawieniu wyróżnionych zostało 50 przedsiębiorczyń zarządzających firmami o przychodach powyżej 50 mln zł. Drugą połowę stanowią liderki, których firmy generują przychody między 10 a 50 mln zł.
W kategorii firm o przychodach ze sprzedaży pow. 50 mln zł laureatkami tegorocznej edycji rankingu zostały:
I. Anna Kędziora-Szwagrzak, prezes, dyrektor generalna Veolia Energia Łódź
II. Renata Biel, prezes Urtica
III. Jagoda Iwańczuk, prezes Van Pur
W kategorii firm o przychodach ze sprzedaży między 10 a 50 mln zł laureatkami
rankingu zostały:
I. Natalia Przybylska, prezeska Simedu
II. Joanna Koniarek-Majkowska, prezes Klimawent
III. Agata Sitko, prezeska Group AV
Plebiscyt czytelników „Pulsu Biznesu”
Rankingowi, jak co roku, towarzyszył plebiscyt czytelników „Pulsu Biznesu”. Tytuły przyznano w dwóch kategoriach: Kobieta Biznesu oraz Kobieta Biznesu: działalność społeczna.
W plebiscycie czytelników „Pulsu Biznesu” Kobieta Biznesu 2024 laureatkami zostały:
I. Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska
II. Agnieszka Świerszcz, prezes DHL e-Commerce Polska
III. Agnieszka Głowacka, wiceprezeska Erbudu
Z kolei w plebiscycie czytelników „Pulsu Biznesu” Kobieta Biznesu 2024: działalność społeczna laureatkami zostały:
I. Grażyna Sadowska-Malczewska, partnerka zarządzająca PKF BPO
II. dr n. med. Małgorzata Adamkiewicz, przewodnicząca rady nadzorczej i współwłaścicielka Adamed Pharma
III. Monika Jezierska, wiceprezeska Fundacji Liderek Biznesu, partnerka w EY
— Już 14 lat z rzędu „Puls Biznesu” promuje sukcesy polskich przedsiębiorczyń organizując ranking i plebiscyt. Warto podkreślić, że o miejscu w rankingu nie decyduje jury, a konkretne wyniki finansowe firm, którymi zarządzają nasze laureatki. Z kolei czytelnicy w plebiscycie oceniają umiejętności zarządcze i wybitne osiągnięcia biznesowe menedżerek — mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
— Cechy charakteru nie są przypisane do konkretnej płci, a sukces zależy od kompetencji, determinacji i wizji. Doskonale udowadniają to laureatki rankingu 100 Kobiet Biznesu. Są one przykładem sukcesu osiągniętego w trudnym czasie, pełnym wyzwań geopolitycznych i gospodarczych. Ich historie dowodzą, że skuteczne zarządzanie przekracza granice podziału na to, co — stereotypowo — kobiece i męskie. Menedżerki i przedsiębiorczynie z determinacją prowadzą korporacje i rodzinne firmy, inspirując nas i motywując do działania – mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska, wydawcy "Pulsu Biznesu" oraz dyrektor Bonnier News Business na region CEE.
— Tegoroczny ranking pokazuje, że firmy zarządzane przez kobiety (a jest ich w Polsce 34%) z powodzeniem działają w branżach uważanych za typowo męskie. Panie zarządzają firmami transportowymi, budowlanymi, zbierania niebezpiecznych odpadów, produkującymi części do aut, silniki, akumulatory czy sprzęt komunikacyjny. Działają też w IT, przemyśle ciężkim, w tym w górnictwie, hutnictwie, kierują także pracami związanymi z budową dróg i autostrad – podsumowuje Malwina Sołdacka, Relationship Director Segment Large w Dun&Bradstreet.
Więcej informacji na stronie: 100kobietbiznesu.pl oraz [TUTAJ]
Fotorelacja z gali [TUTAJ]