Siła Przyciągania 2024: nagrody dla najlepszych w obszarze employer brandingu
Siła Przyciągania 2024: nagrody dla najlepszych w obszarze employer brandingu
20 lutego podczas uroczystej gali poznaliśmy laureatów 8. edycji organizowanego przez “Puls Biznesu” konkursu dla pracodawców Siła Przyciągania. 77 firm zgłosiło łącznie 130 projektów w ośmiu kategoriach. Kapituła przyznała nagrody w sześciu z nich.
Konkurs „Siła Przyciągania” ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych kampanii, inicjatyw i akcji, które powodują, że firma nie tylko przyciąga, ale i zatrzymuje najbardziej utalentowanych pracowników. Nagrodzone w konkursie „Siła Przyciągania” przedsięwzięcia mają stanowić najlepsze wzory do naśladowania i być inspiracją dla innych. Każda odsłona konkursu odbywa się w innej sytuacji gospodarczej i społecznej, dlatego nagrodzone i wyróżnione w nim inicjatywy mogą być lustrem, w którym przegląda się świat HR. Jedno jest pewne: polscy pracodawcy po raz kolejny udowodnili, że potrafią się odnaleźć nawet w najtrudniejszych warunkach.
Reakcja na kryzys przywództwa
Tradycyjnie przed startem konkursu kapituła uważnie przyjrzała się trendom; reflektor skierowano też na zjawiska kluczowe na rynku pracy i w działaniach employer brandingowych. W zmaganiach konkursowych pojawiła się nowa kategoria – “Pracodawca rozwijający liderów” – która od razu dobrze się przyjęła. To dowód na to, że choć kryzys przywództwa dotyka firm, są one tego świadome i potrafią odpowiednio zareagować.
Nowe kategorie i nowe szanse
W poprzednich latach kategoria “Strategiczny projekt budujący zaangażowanie, lojalność i poczucie przynależności” cieszyła się największą popularnością. Ponieważ jednak firmy zgłaszały do niej wiele jednorazowych, niewyróżniających się projektów, w tegorocznej edycji konkursu kategorię tę zastąpiono inną – “Tworzenie kultury organizacyjnej”, dając pracodawcom szansę na pokazanie strategicznego podejścia i kompleksowych działań.
Być może jednak firmy nie są jeszcze gotowe na takie przedsięwzięcia, skoro w tej kategorii nie przyznano nagrody. Podobnie zresztą jak w kategorii “Employee experience – budowanie doświadczeń pracownika”, gdzie wśród zgłoszonych inicjatyw kapituła konkursowa nie znalazła wyróżniających się projektów. Paradoksalnie jednak w tych dwóch kategoriach zanotowano największą liczbę zgłoszeń.
Najbardziej obleganą kategorią była w tym roku “Kampania employer branding”.
Kapituła nie spuściła z tonu w porównaniu z ubiegłymi latami i jak zawsze surowo oceniała kandydatów. Wciąż nie zadowala nas robienie rzeczy dobrze. Ma być innowacyjnie, ciekawie, skutecznie i inspirująco. I w takie momenty zachwytu obfitowała tegoroczna edycja Siły Przyciągania!
Laureaci 2023:
Kampania Employer branding
Nagroda główna: Raben Group
Wyróżnienia: Robert Bosch i Software Mansion
Efektywne działania well-being i work-life balance
Nagroda główna: PKO Bank Polski
Wyróżnienie: ING Hubs Poland i Rohlig SUUS Logistics
Wsparcie rozwoju pracowników – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości
Nagroda główna: mBank
Nowoczesne narzędzia i technologie w zarządzaniu ludźmi
Nagrody główne: Grupa KRUK i Jeronimo Martins Polska
Pracodawca rozwijający liderów
Nagroda główna: Grupa LUX MED
Wyróżnienie: Skanska
Kompleksowe działania D&I
Nagroda główna: FM Logistic
Wyróżnienie: Centralny Ośrodek Informatyki
Więcej informacji o tegorocznej edycji projektu Siła Przyciągania znajduje się >>TUTAJ<<