Nowa odsłona strony głównej pb.pl
Nowa odsłona strony głównej pb.pl
21 marca Puls Biznesu odsłonił nową, gruntownie przebudowaną stronę główną pb.pl — serwisu skierowanego do menedżerów i właścicieli firm oraz inwestorów, który codziennie dostarcza ponad 100 artykułów na temat biznesu, rynków finansowych i gospodarki.
— Po analizie potrzeb subskrybentów zdecydowaliśmy się na wprowadzanie zmian, których wspólnym mianownikiem jest oszczędzenie czasu czytelnikom. Podczas gdy internet zalewa nas informacjami i wszyscy próbują nas zatrzymać jak najdłużej, my dajemy szybką i wygodną możliwość czytania ważnych treści. Gdy portale stawiają na krzykliwe, clickbaitowe tytuły, my na stronie głównej wyświetlamy dodatkowo tzw. Leady wprowadzające czytelników do treści. Dzięki temu nie będą klikali w artykuły, które ich nie interesują. Przebudowaliśmy także nawigację, by łatwiej można było odnaleźć poszukiwaną tematykę. Na stronie głównej ważne miejsce zajmuje także MójPB, czyli sekcja, w której każdy subskrybent może sobie spersonalizować stronę główną, wybierając ulubione tematy i autorów. Gwarantujemy zero fake newsów i zero clickbaitów. To nie koniec zmian na pb.pl — w kolejnym etapie zajmiemy się przebudową stron artykułowych — mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny Pulsu Biznesu.
W nowej wersji strony głównej został wprowadzony bardziej intuicyjny układ, umożliwiający szybsze przeglądanie newsów i analiz. Personalizacja w sekcji MójPB umożliwia dostosowanie wyświetlanych treści do preferencji czytelników — wybór ulubionych tematów czy autorów. Mogą oni stworzyć własną, unikatową stronę, ściśle dopasowaną do zainteresowań i dzięki temu mieć pewność, że nie umknie im żaden ważny tekst czy branżowa analiza. Do najważniejszych informacji czytelnik może łatwo powrócić dzięki schowkowi dostępnemu w sekcji MójPB. Każdy artykuł ma także wersję audio.
— W dzisiejszym świecie mediów cyfrowych, gdzie królują liczby odsłon artykułów i wyświetlonych przy tej okazji banerów reklamowych, nasza decyzja może wydawać się odważna. Podobnie jak nieoczywista i ryzykowna wydawała się rynkowi podjęta przez nas przed kilkoma laty, a dotycząca oferowania treści portalu tylko płacącym subskrybentom. Strategia oparta na jakościowych artykułach pisanych przez kilkudziesięciu doświadczonych dziennikarzy, analityków i ekonomistów, za które nasi czytelnicy skłonni są płacić, okazała się słuszna — dziś dostęp do subskrypcji pb.pl ma już prawie 29 tys. osób i ich liczba stale rośnie — mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska, wydającego m.in. Puls Biznesu i pb.pl.
W nowej odsłonie na stronie głównej znajduje się znacznie więcej artykułów niż dotychczas, zmianie uległ również sposób prezentacji treści w sekcji Analizy — dzięki slajderowi na stronie głównej wyświetlanych jest pięć najważniejszych wykresów dnia wraz z krótkim komentarzem. Pojawiły się także nowe sekcje: „Opinie” — zawierające komentarze felietonistów: redaktorów, analityków i ekonomistów, „Wybór redakcji” z najważniejszymi artykułami opublikowanymi na portalu w ostatnim czasie oraz „Najchętniej czytane” z wyborem tekstów cieszących się największą popularnością wśród użytkowników. Przebudowa strony głównej została zrealizowana przez zespół Pulsu Biznesu przy wsparciu zewnętrznych projektantów i ekspertów UX.
Pb.pl to portal adresowany do inwestorów, kadry zarządzającej i właścicieli firm. Co miesiąc odwiedza go 682 tys. użytkowników, generując ponad 3 mln odsłon (dane: Gemius Mediapanel, luty 2023).